Autor Wiadomość
kiepowa
PostWysłany: Nie 11:00, 16 Gru 2007   Temat postu:

Przenoszę
Xemidra
PostWysłany: Sob 20:52, 15 Gru 2007   Temat postu: sprawa leczenia rycerzy - czyli czy będzie "aż tak źle&

Poniżej prezentuję trochę wyliczeń, żeby uświadomić co tak naprawdę zmienia się.

Przyjęte oznaczenia
HP - Health Potion
hp - hit points
SHP -Strong Health Potion
GHP - Great Health Potion

Jak liczone ilość odnawianego hp
Mikstury leczące po update:
HP - wartość średnia: 100 +/- 15%
SHP - wartość średnia: 300 +/- 15%
GHP - wartość średnia: 600 +/- 15%

Formuły leczenia dla rycerzy przed nadchodzący updatem
(zaczerpnięte z tego tematu
Siła magii: (Level * 2 + Magic Level * 3)
leczenie: (siła magii)*x
x - modyfikator siły. Od 2.4 do 2.6. W wyliczeniach podaję wartość średnią.

Przyjełem poziomy magiczne
20-59 - 4mlv
60-79 - 5mlv
80-139 - 6mlv
>140lv - 7mlv
W praktyce podskok o 1 mlv niewiele zmienia.

wyliczenia
Przy leczeniu UHem brana jest wartość średnia. Przy leczeniu hp zawsze brany jest pod uwagę najlepszy dostępny typ mikstury

Kod:
poziom...LeczenieUH...Leczenie potionem.............Efekt
20lv.......130...............100........................negatywny
30lv.......180...............100........................negatywny
40lv.......230...............100........................negatywny
50lv.......280...............300........................pozytywny
60lv.......337...............300........................negatywny
70lv.......387...............300........................negatywny
80lv.......437...............600........................pozytywny
90lv.......495...............600........................pozytywny
100lv......545...............600........................pozytywny
120lv......645...............600........................negatywny
140lv......745...............600........................negatywny
160lv......852...............600........................negatywny
180lv......952...............600........................negatywny
200lv......1052..............600........................negatywny


Wnioski
Rycerze do 50 poziomu nie będą mieli lekko. Z drugiej strony-raczej żaden z nich nie potrzebuje aż tak silniejszego leczenia. Na smoki starczy (chodź na takim 40lv masowy hunt na smokach?), a jak się na coś mocniejszego właduje, to ma spory problem.
Rycerze 50-80lv - generalnie też mniej będą się leczyć, ale nie będzie to tak duża strata - maksymalnie mniej o ~120 ptk na turę
Rycerze 80-100lv - dla was bomba - będziecie leczyć się lepiej niż używając UHów.
Rycerze 120 i dalej - stosunek uleczonych hp do max hp będzie coraz gorszy. Ale tu ujawnia się genialność tego rozwiązania (Oczywiście wg cipsoftu).

Pół roku temu taki sam myk zastosowano w przypadku magów i druidów: powyżej 70lv ilość zadawanych obrażeń przestała zależeć od poziomu doświadczenia. W przypadku wysokopoziomowych graczy (180+) była to ogromna strata, za którą ludzie gotowi byli organizować krucjaty to Regensburga. Szczególnie odbiło się to w pvp - rycerz bez problemu mógł wytrzymać ostrzał kilku magów.

Co zrobił Cipsoft: dokładnie w ten sam sposób ograniczył siłę leczenia rycerzy, co ograniczył siłę ataku magów.
Oczywiście nie zapominajmy, że nie podwyższono za bardzo siły magów na test serwerze. Dodano jedynie system żywiołów, przez co niektóre czary są znacznie skuteczniejsze przeciwko danym typom potworów.

Kod:
źrudło danych: www.tibia.pl na zlecenie Xemidra

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group